Dat is de afrekenfactuur die je krijgt nadat je een jaar energie van Frank hebt of wanneer je weggaat bij Frank. Je krijgt de afrekening altijd binnen 6 weken na dato via de mail toegestuurd.
Op deze pagina vind je een leeswijzer van de afrekening.
Op de afrekening wordt het verschil tussen alle betaalde termijnfacturen en je werkelijke verbruikskosten over de periode bekeken. Omdat we elke maand de werkelijke verbruikskosten met elkaar afrekenen, levert je jaarnota geen grote verrassingen meer op.
Waar wel een verschil in kan zitten, is de energiebelasting. Op basis van het geschatte jaarlijkse verbruik betaal je elke maand 1/12e van de energiebelasting. Echter weten we achteraf precies hoeveel je verbruikt hebt en hoeveel energiebelasting jij moet betalen. Dat rekenen we met je af op de afrekening.
Mocht er een positief verschil zijn (dus wanneer de werkelijke verbruikskosten hoger zijn dan de betaalde termijnen), moet je geld bijbetalen. Het bedrag zal in dat geval worden geïnd door middel van een automatische incasso 7 dagen na het ontvangen van de afreken factuur.
Omgekeerd, wanneer de afrekening negatief is, krijg je natuurlijk geld van ons terug. Dit wordt teruggestort op je rekening, of (deels) verrekend met de aankomende termijnfactuur.
Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.
Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.
Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)
Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.
Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.