Slim stroom handelen met een thuisbatterij
Hoe verdien ik geld aan een thuisbatterij?Verdient Frank Energie ook geld op het aansturen van mijn batterij?Kan ik zomaar een batterij laten installeren of moet mijn meterkast ook worden aangepast?Fungeert de batterij ook als noodstroom wanneer de stroom van het net uitvalt?Moet ik verplicht een energiecontract bij Frank hebben om een batterij aan te schaffen?Kan ik met een batterij gekocht via Frank later ook overstappen naar een andere leverancier of zit ik dan jaren vast aan een energiecontract bij Frank?Wat is de verwachte levensduur van een batterij?Hoe vaak per dag laadt en ontlaadt een batterij zich helemaal (hoeveel cycli per dag)?Wat is de terugverdientijd van de batterij?De salderingsregeling lijkt voorlopig te blijven bestaan, maar wat als de politiek er toch voor kiest om deze af te schaffen. Wat betekent dat voor de terugverdientijd van de batterij?Welke garantie biedt Frank op te behalen rendementen? Is de verwachte terugverdientijd realistisch?Als de komende jaren meer mensen kiezen voor een thuisbatterij en hierdoor het net meer in balans raakt, gaat het mogelijke rendement dan omlaag?Kan ik de batterij ook gebruiken om mijn opgewekte zonne-energie op te slaan en te gebruiken op een later moment?Moet ik zelf dagelijks in de app bezig zijn met de batterij voor een hoger rendement of doet de app dat allemaal zelf?Blijft Frank Energie het huidige aanbod aan batterijen allemaal gegarandeerd ondersteunen voor de volledige levensduur van die batterijen?En blijven de producenten van deze batterijen dat ook doen?Moet een batterij in of vlakbij de meterkast geplaatst worden?Wanneer de batterij elders in de woning wordt geplaatst moeten er vast allerlei kabels wordt getrokken? Wie gaat dat doen en zijn daar extra kosten aan verbonden?Ik heb al een omvormer voor mijn zonnepanelen. Kan ik die bestaande omvormer ook gebruiken voor een batterij?Als ik voor de batterij een nieuwe omvormer moet aanschaffen, kan ik deze dan ook gelijk gebruiken voor mijn zonnepanelen?Bestaat er voor de aanschaf van een batterij ook een btw-teruggave op de aanschafprijs net zoals bij zonnepanelen?Hoe zit het met de veiligheid van de thuisbatterij?Gaat mijn (brand) verzekeringspremie omhoog door het laten plaatsen van een batterij?Wat is de levertijd van een batterij?Is er periodiek onderhoud nodig aan de thuisbatterij?Bij wie moet ik zijn wanneer de batterij een technisch probleem heeft? Bij de verkoper of bij Frank?Hoe maakt Frank verbinding met mijn thuisbatterij? Garandeert Frank dat zij altijd verbinding kunnen maken met de batterij?Hebben jullie ook een rekenmodule zonder zonnepanelen (en dus zonder saldering)?

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 15:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!