Hoe werkt de bonusvergoeding voor slim laden?

We laden op tijdens goedkope uren, maar ook wanneer er een overschot aan energie is. Hierbij optimaliseren we op de onbalans- en congestiemarkt. De besparingen die daarmee gerealiseerd worden delen we met jou in de vorm van een bonus. Deze bonus zie je oplopen in de app en betalen we eens per kwartaal aan je uit. Hierdoor ben jij nooit duurder, en vaak zelfs goedkoper uit dan wanneer we alleen op de goedkoopste uren hadden geladen.

Je komt in aanmerking voor een bonus als je slimme laadsessie voldoet aan de volgende voorwaarden:

1. Je vertrektijd ligt minimaal 7 uur na je starttijd.

2. Je 'minimum batterijniveau' is ingesteld op 45% of lager en je 'maximale batterijniveau' is ingesteld op 80% of hoger (zowel in de Frank app als in de app van de auto), of je laadt minimaal 28 kWh.

3. De elektrische auto, dan wel de laadpaal, moet uiteraard door Frank kunnen worden aangestuurd.

Als je vooraf niet aan deze eisen voldoet, optimaliseren we je sessie alleen op EPEX-prijzen en zal er geen bonusvergoeding van toepassing zijn. Je bespaart natuurlijk wel door de dure EPEX-prijzen te vermijden.

Gerelateerde vragen

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 15:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!