Hoe meld ik me aan bij Frank Energie? Stapsgewijze toelichting van de aanmelding

Ga naar de Frank energie homepagina en begin met het invullen van de postcode en het huisnummer van het adres waar jij energielevering voor wil aanvragen.

Vervolgens stellen we je de volgende vragen:

Heb je een slimme meter? De meeste digitale meters zijn ook slimme meters, maar helaas is dat niet altijd het geval, Wanneer je twijfelt of jouw meter slim is, google dan even het typenummer. Zonder slimme meter kun je geen dynamisch energiecontract afsluiten bij Frank Energie. Bij dynamische tarieven verschillen de prijzen namelijk per uur (stroom) en per dag (gas). Een slimme meter geeft ons de nauwkeurige meetgegevens die wij nodig hebben om dynamische tarieven te kunnen rekenen. Een conventionele meter is niet nauwkeurig genoeg. Met een conventionele meter kun je bij Frank wel een modelcontract afsluiten, maar dan mis je leuke functies van de app en betaal je mogelijk meer. Door dynamische tarieven te rekenen, belonen we klanten voor het gebruiken van energie op goedkopere momenten: bijvoorbeeld in de middag, wanneer de zon schijnt of wanneer het hard waait. Door het verschuiven van het verbruik naar een goedkoper moment ben je niet alleen goedkoper uit, maar help je ook de energietransitie door het net te ontlasten.

Heb je geen slimme meter maar wil je er wel graag een? Neem dan contact op met jouw netbeheerder. De netbeheerder is namelijk de eigenaar van de meter in jouw huis. Vaak kun je gratis een slimme meter laten installeren.

Ben je huiseigenaar? Voor huiseigenaren rekenen we geen dubbel voorschot, voor huurders hanteren we dat wel.

Heb je een elektrische auto die thuis oplaadt? Thuis laden betekent dat je jouw elektrische auto oplaadt met een eigen laadpaal die verbonden is aan jouw stroomaansluiting. Een laadpaal in de straat telt dus niet mee.

Jaarlijks geschat energieverbruik: Hier geef je een schatting van het aantal kWh stroom en/of m3 gas wat je verbruikt op jaarbasis. Je vindt jouw jaarlijks verbruik vaak in de jaarnota van je huidige leverancier. Bij het aanmelden kun je ‘hoog’ en ‘laag’ verbruik van stroom bij elkaar optellen. Omdat we met dynamische tarieven rekenen, verschillen de prijzen per uur, hierdoor is een hoog en laag tarief niet relevant.

Weet jij je jaarlijks verbruik niet? Gebruik dan onze tool maken om een schatting te maken.

Na het invullen verschijnt je persoonlijke aanbod met de verwachte kosten per jaar en het gemiddelde termijnbedrag per maand. Beiden zijn ter indicatie, je daadwerkelijke kosten afhankelijk van je verbruik en de beursprijzen. We hanteren geen vast termijn bedrag, je betaalt elke maand voor je daadwerkelijke verbruik. Dit betekent dat de termijnfacturen in de winter hoger en in de zomer lager zijn dan het hier weergeven gemiddelde.

Let op: deze rekentool houdt alleen rekening met de dynamische marktprijzen. Wanneer je een modelcontract hebt, zullen de tarieven waarschijnlijk hoger zijn. Bij het modelcontract heb je wel iedere maand een vast termijn bedrag.

De actuele prijzen van het modelcontract vind je hier.

Wil je de CO2 uitstoot van je gas compenseren? Als je gas verbruikt komt er CO2 vrij. Voor een vast bedrag per kuub steun je ons project Rimba Raya in Indonesië. Hiermee compenseer je die uitstoot van jouw gasverbruik.

Is dit een woon- of werkadres? Als er gewoond (denk aan een woonhuis, appartement of vakantiehuisje) of gewerkt (denk aan een kantoor) wordt op dit adres, ontvang je een jaarlijkse vermindering van € 596,88 (incl. BTW) van de energiebelasting die wordt geheven per adres. Wij verrekenen dit belastingvoordeel maandelijks, terug te vinden onder het ‘vaste deel’ van je termijnfactuur.

Wil je overstappen of ben je verhuisd/ ga je verhuizen? In het geval dat je gaat overstappen, zeggen wij het contract met je oude leverancier voor je op. Omdat de startdatum van het contract 34 dagen in de toekomst ligt kom je niet in de knoop met een eventueel opzegtermijn. Mocht je gebruik gaan maken van een spoedaanmelding om de levering eerder dan 34 dagen te laten starten, moet je zelf even nagaan of je in de knoop komt een opzegtermijn of -boete bij je huidige leverancier.

In het geval dat je aangeeft te verhuizen, meldt Frank alleen je nieuwe adres aan. Vergeet niet zelf je contract op je oude adres op te zeggen.

Startdatum van de levering: hier kies je de datum waarop het contract in zal gaan en wij de levering van energie kunnen starten. Bij een reguliere aanmelding start het contract minimaal 34 dagen in de toekomst. Geef je een datum verder dan 34 dagen in de toekomst aan, dan starten we de levering op jouw voorkeursdatum. Wil je dat het contract eerder in gaat dan 34 dagen, lees dan hier hoe je een spoedaanmelding kunt doen.

Tot de ingangsdatum van het contract wordt de energie geleverd door de oude leverancier.

Persoonlijke gegevens

Voor- en achternaam

Geboortedatum

Emailadres

Telefoonnummer

Digitale machtiging van de bank: tijdens het aanmeldproces vragen we je een digitale machtiging in te vullen. Je wordt hierbij doorverwezen naar de portal van de door jouw gekozen bank. Met een digitale machtiging geef je Frank Energie toestemming om de termijnbedragen automatisch af te schrijven van het opgegeven rekeningnummer.

Contract bevestigen: na het bevestigen van het contract is jouw aanmelding bij Frank energie bevestigd. Je ontvangt het contract binnen 2 werkdagen via de mail. Je kunt het contract nog tot enkele dagen voor de ingangsdatum annuleren mocht je je bedenken.

Gerelateerde vragen

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 13:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!