Over Frank

Wij zijn een team van jonge professionals afkomstig uit de energie- en IT-sector. Wij hebben daar vooral gezien hoe zaken anders en beter kunnen. Leuker en goedkoper voor jou als consument bijvoorbeeld. Met Frank willen we die ambitie realiseren.

Frank's visie

Lastige tijden vragen om focus. Ook voor bedrijven. Als nieuwe speler willen we uitdagingen het hoofd bieden door fanatiek in te zetten op doelmatigheid, transparantie, vernieuwing en duurzaamheid.

Met die focus denken we de Nederlandse energiemarkt te kunnen verbeteren. Die markt zit namelijk op slot, daagt niet uit tot vernieuwing en is niet transparant. En dat is uiteindelijk niet goed voor jou.

Dat moet anders. En dat kan ook.

Frank's missie

Transparant

We zijn transparant in alles wat we doen. We hanteren de openbaar gepubliceerde groothandelsprijzen voor gas en elektriciteit. Andere posten lichten we uitgebreid toe. Zo weten onze leden waarvoor ze betalen en hoe wij ons geld verdienen.

Zuinig & degelijk

We zijn zuinig en degelijk. We hebben zoveel mogelijk processen geautomatiseerd, we maken zo min mogelijk kosten. Ook in onze marketing en sales willen we geen dure schakels die geen waarde toevoegen.

Vernieuwend

We willen een fantastische dienstverlening bieden met de hulp van een innovatieve app en community. Ons team van designers en ontwikkelaars gaat met onze leden in gesprek om dienstverlening voortdurend te verbeteren.

Groen

We leveren alléén groene stroom. Daarbovenop bieden we mogelijkheid extra te vergroenen door middel van CO2-compensatie en het planten van bomen.

Hoe doet Frank het anders?

Observatie 1:
De Nederlandse energiemarkt zit op slot.

De grote gevestigde energiebedrijven bieden cashbacks om klanten te trekken. De kosten daarvoor worden gedekt door hun "slapende" klanten want die krijgen een hoger tarief in rekening gebracht. Voor nieuwe partijen is dat spel moeilijk mee te spelen. Daarom verandert er zo weinig.

Frank wil het spel niet meespelen. Wij willen de markt veranderen. We leggen een aanbod neer dat nu al concurreert met dat bij de prijsvergelijkers. En je prijs wordt zelfs nog lager als je Frank helpt te groeien. Wij geven kortingen aan leden die anderen aanbrengen. En die korting krijg je ieder jaar opnieuw, zolang je lid blijft bij Frank.

Observatie 2:
De Nederlandse energiemarkt is inefficiënt.

Om als energiebedrijf in deze markt op te vallen en klanten te winnen moet je heel wat doen: tv-campagnes, sponsoring, intermediairs, prijsvergelijkers, veilingen, kortingsacties, welkomstcadeau’s. En om een degelijke indruk te maken moet je je goed organiseren: een hip kantoor, complexe systemen, dure managers en handelaren met leasewagens en bonussen. Het zijn allemaal schakels in een keten die veel geld kosten maar amper waarde toevoegen. Is dat nu echt nodig?

Frank heeft zoveel mogelijk processen geautomatiseerd, heeft geen duur personeel in dienst, weet vanuit een klein kantoor een uitstekende service te verlenen, bouwt voortdurend verder aan een innovatief aanbod en doet niet mee aan geldverslindende marketing acties. Wij willen groeien omdat jij tevreden bent en dat doorvertelt aan anderen.

Observatie 3:
De Nederlandse energiemarkt is niet transparant.

De energienota is niet eenvoudig te lezen, laat staan te doorgronden. Hoe weet je nu hoe een energiebedrijf zijn geld verdient? Hoe moet je besparingsadviezen nu interpreteren? En als je even niet oplet verandert dat lage actietarief in een hoog slaperstarief.

Frank rekent af op openbaar gepubliceerde groothandelsprijzen. Overige energiegerelateerde kosten worden helder toegelicht en afgerekend. Zo weet je altijd waarvoor je betaalt en hoe wij ons geld verdienen. En je afspraken met Frank veranderen niet. Het product dat je afneemt houd je zolang je lid blijft. Onze prijzen zijn blijvend laag, wij hanteren geen slaperstarieven. Het is dus prima indutten bij Frank. En mocht je toch weg willen, jammer maar prima, dat kan op elk moment en je krijgt geen boete.