We werken met een ander systeem voor termijnbedragen dan je gewend bent van andere energieleveranciers. Het bedrag dat je ziet bij de proefberekening is het gemiddelde maandbedrag, maar dat is niet het bedrag dat je iedere maand gaat betalen.
Bij het eerste termijnbedrag dat je betaalt bepalen we de hoogte van het termijnbedrag door een inschatting te maken van je verbruik van die komende maand maal de verwachte energieprijzen van die maand.
Bij het tweede termijnbedrag doen we precies hetzelfde.
Nadat de eerste maand voorbij is, weten we dankzij de slimme meter jouw werkelijke verbruik. De uiteindelijke inkoopprijzen van deze maand zijn dan ook bekend. Daarmee berekenen we de werkelijke verbruikskosten van maand 1. Die worden direct verrekend met de eerstvolgende termijnfactuur, die van maand 3.
Enzovoort.
Dit betekent dat je in de winter meer en in de zomer minder betaalt dan het gemiddelde termijnbedrag. Maar het betekent ook dat je op je jaarnota nooit voor verrassingen komt te staan!
Neem ook een kijkje op onze facturatiepagina voor meer uitleg en een rekenvoorbeeld.
Je kunt bij ons betalen via automatisch incasso of door zelf over te maken naar IBAN NL 96 RABO 0353 4030 83 t.n.v. Frank Energie. Aan de automatische incasso zijn geen extra kosten verbonden.
Maak je een betaling handmatig naar ons over? Doe dit dan onder vermelding van je klantnummer.
Wanneer een incassopoging mislukt (of wanneer je onze incasso storneert) ontvang je een herinneringsmail. Wij zullen geen nieuwe incassopoging doen. Je bent zelf verantwoordelijk om tijdig te betalen.
Wanneer hier geen reactie op volgt, zul je t.z.t. een laatste herinnering ontvangen. Ook kunnen we bij het uitblijven van een betaling besluiten om te stoppen met leveren van energie.
Onze incassodatum is standaard rond de 18e van de maand. Maar je kunt ook kiezen voor de 25e van de maand. Je voorkeur kun je bij ons opgeven via klantenservice@frankenergie.nl onder vermelding van je klantnummer. De nieuwe factuurdatum gaat dan per de volgende maand in.
Dan kijken we graag samen naar een gepaste oplossing. Neem contact met ons op via klantenservice@frankenergie.nl onder vermelding van je klantnummer en leg je situatie uit. Hoe eerder je contact met ons opneemt, des te beter.
Neem contact met ons op via debiteuren@frankenergie.nl onder vermelding van je klantnummer en leg je situatie uit. Hoe eerder je contact met ons opneemt, des te beter. We kijken graag of we samen een gepaste oplossing kunnen vinden om de achterstand in te lossen.
Ja. We sturen voor de verwachte kosten van die leveringsmaand ook een incasso. Die baseren we op de resterende leveringsdagen van die maand. Deze incasso kan vaak op hetzelfde moment vallen als de reguliere incasso van het voorschot voor de volgende maand.
Bij Frank gebruiken we cookies om onze website goed te laten werken en anoniem te analyseren. Als je onze cookies accepteert plaatsen we naast functionele en analytische cookies ook persoonlijke cookies. Daarmee maken we onze website relevanter en stemmen we onze inhoud en advertenties op jou af.