Nota & betalen

Dat is de rekening die je krijgt nadat je een jaar bij Frank energie hebt afgenomen. We berekenen dan het verschil tussen alle betaalde termijnfacturen en je werkelijke verbruikskosten. Omdat we elke maand de werkelijke verbruikskosten met elkaar afrekenen levert je jaarnota geen grote verrassingen meer op.

Mocht er een positief verschil zijn (dus wanneer de betaalde termijnen groter zijn dan de werkelijke verbruikskosten), dan krijg je geld terug. En omgekeerd natuurlijk.

Ook worden op de jaarnota al je verdiende kortingen verrekend.

Dat is de rekening die je krijgt wanneer je weggaat bij Frank. Hier bekijken we de periode tussen start en vertrek en berekenen het verschil tussen de betaalde termijnen en de werkelijke verbruikskosten. Omdat we elke maand de werkelijke verbruikskosten met elkaar afrekenen levert je eindnota geen grote verrassingen meer op.

Mocht er een positief verschil zijn (dus wanneer de betaalde termijnen groter zijn dan de werkelijke verbruikskosten), dan krijg je geld terug. En omgekeerd natuurlijk.

Maak dan foto’s van je meter en neem daarna contact op met ons via klantenservice@frankenergie.nl en licht jouw situatie toe. We gaan dan onderzoeken of er iets fout is gegaan en zullen dat indien nodig herstellen.

De tarieven voor overheidsheffingen en netbeheerderskosten kunnen in de tussentijd veranderd zijn. Indien je met een conventionele meter klant bent bij Frank, moet je er ook rekening mee houden dat de energietarieven twee keer per jaar kunnen worden herzien.

Deze wordt binnen 6 weken na “einde jaar” of “einde contract” verstuurd.

We sturen je dan een herinneringsmail en doen een nieuwe poging.

Neem contact met ons op via klantenservice@frankenergie.nl en leg je situatie uit. We kunnen dan mogelijk tot een afspraak komen over hoe je die achterstand kunt inlossen.

IBAN: NL 96 RABO 0353 4030 83

BTW: NL8611.35.295.B01

KvK: 77767799

Je kunt bij ons betalen via automatisch incasso of door zelf over te maken naar IBAN NL 96 RABO 0353 4030 83 t.n.v. Frank Energie. Aan de automatische incasso zijn geen extra kosten verbonden.

Het handigste is om te voorkomen dat we meterstanden moeten inschatten. Zorg ervoor dat wanneer je een woning betrekt of verlaat, je foto’s maakt van de meterstanden.

Mocht het toch voorkomen dat we meterstanden moeten inschatten (en je bent het oneens met die schatting) dan kun je een bezwaar indienen op klantenservice@frankenergie.nl inclusief onderbouwing waarom je van mening bent dat onze schatting onjuist is.

Ja dat kan. Houd wel rekening met een eventuele wisselkoers als je niet met euro’s betaalt!

Alle facturen worden je per mail toegestuurd. Ook zijn ze binnenkort terug te zien in onze app.

Nee. Wij maken alleen eindnota’s op aan het einde van het contractjaar of bij einde contract. Wel kun je in onze app iedere dag zien wat je hebt betaald aan termijnfacturen en hoe hoog je volgende factuur gaat worden.

Neem contact met ons op via klantenservice@frankenergie.nl en leg je situatie uit. Samen komen we dan mogelijk tot een oplossing. Hoe eerder je contact met ons opneemt, des te beter.

Dat ligt eraan wat voor type contract je hebt. Heb je een vast contract dan is het vaak verstandig om te wachten tot dat contract is afgelopen. Bij veel energieleveranciers krijg je namelijk een boete als je voortijdig weg gaat. Bij ons niet trouwens. Wij doen niet aan boetes.

Als je een contract voor “onbepaalde tijd” hebt, kun je weg wanneer je wilt (rekening houdend met een opzegtermijn van 30 dagen).

Als je net na de winter vertrekt, houd er dan rekening mee dat je oude leverancier je een hoge eindnota stuurt omdat zij de hele winter hebben voorgefinancierd. Omgekeerd geldt dat als je na de zomer overstapt, je vaak veel geld terugkrijgt, omdat jij in die periode meer hebt betaald dan de werkelijke kosten.

De betalingstermijn is zeven dagen.

Onze incassodatum is standaard rond de 18e van de maand. Maar je kunt ook opteren voor de 25e van de maand. Je voorkeur kun je bij ons opgeven via klantenservice@frankenergie.nl (t.z.t. kun je dit aangeven in de app).

Ja. We sturen voor de verwachte kosten van die leveringsmaand ook een incasso. Die baseren we op de resterende leveringsdagen van die maand. Deze incasso kan vaak op hetzelfde moment vallen als de reguliere incasso van het voorschot voor de volgende maand.

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Chat met ons
Krijg direct antwoord op je vragen! We zijn beschikbaar op:
Ma - vr
za
zo
09:00 - 21:00 uur
11:00 - 18:00 uur
12:00 - 17:00 uur
Mail ons
We proberen zo snel mogelijk te reageren. Meestal lukt dit binnen twee werkdagen.
Stuur een e-mail