Het nieuwe facturatiesysteem, hoe werkt dat nou precies?

Met een dynamisch energiecontract van Frank betaal je elke maand voor je werkelijke verbruik. Het voordeel hiervan is dat je als klant nooit teveel betaalt en we de risico’s voor beide partijen klein houden.

Voorafgaand aan de maand maken we een inschatting van je kosten op basis van het percentage van je jaarlijkse verbruik wat je die maand zal gebruiken en een schatting van de prijzen. Na afloop van de maand, weten we precies hoeveel je verbruikt hebt en wat de prijzen waren op deze momenten. Dit rekenen we met je af op de volgende termijnfactuur.

We rekenen dus geen vast, maar een dynamisch voorschotbedrag. Iedere maand is het termijnbedrag daarom anders. In de winter betaal je meer en in de zomer minder, simpelweg omdat je in de zomer minder energie verbruikt en vaak ook tegen lagere tarieven dan in de winter. Naast je verbruik betaal je een vast bedrag per maand aan netbeheerkosten en een vaste maandelijkse vergoeding ter bekostiging van de dienstverlening door Frank Energie.


Een praktisch voorbeeld:

In april ontvang je de ‘termijnfactuur mei’ met de geschatte kosten voor mei. In april weten we ook je werkelijke verbruik van maart en rekenen we het verschil tussen de geschatte en werkelijke kosten van maart af.

In april ontvang je dus de ‘termijnfactuur mei’ met:

  • Vaste leveringskosten,
  • De geschatte kosten voor mei,
  • De werkelijke kosten van maart ten opzichte van de eerder betaalde geschatte kosten voor maart.
Gerelateerde vragen

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder. Hier vind je al onze contactmogelijkheden.

Let op: 29-03 (Goede Vrijdag) en 01-04 (2e Paasdag) is onze klantenservice gesloten.

Whatsapp

Voor snelle, korte vragen kun je met ons chatten.

+316 491 638 84
Ma. - vr. van 09:00 tot 17:00
Bellen

Heb je direct een antwoord nodig op jouw vraag?
(Let op: op vrijdag is de telefoonlijn geopend tot 13:00u)

+31 20 79 00 114
Ma. - vr. van 09:00 tot 15:00
E-mail

Voor alle uitgebreide vragen kun je ons het beste een e-mail sturen. We proberen altijd binnen 2 werkdagen te antwoorden, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Contactformulier

Gebruik het contractformulier om je vraag direct te kunnen stellen via de website. We proberen net als op alle e-mails binnen 2 werkdagen te reageren, maar soms kan het door drukte iets langer duren.

Ik wil ook slimme energie van Frank!