Het nieuwe facturatiesysteem, hoe werkt dat nou precies?

We werken met een ander systeem voor termijnbedragen dan je gewend bent van andere energieleveranciers. Het bedrag dat je ziet bij de proefberekening is het gemiddelde maandbedrag, maar dat is niet het bedrag dat je iedere maand gaat betalen.

Bij het eerste termijnbedrag dat je betaalt bepalen we de hoogte van het termijnbedrag door een inschatting te maken van je verbruik van die komende maand maal de verwachte energieprijzen van die maand.
Bij het tweede termijnbedrag doen we precies hetzelfde.

Bij het derde termijnbedrag doen we weer hetzelfde, maar nu weten we ook de werkelijke verbruikskosten van maand 1. Die worden direct verrekend met het termijnbedrag van maand 3.

Enzovoort.

Dit betekent dat je in de winter iets meer en in de zomer iets minder betaalt dan het gemiddelde termijnbedrag. Maar het betekent ook dat je op je jaarnota nooit voor verrassingen komt te staan!

Neem ook een kijkje op https://www.frankenergie.nl/hoe-we-factureren waar je ook een rekenvoorbeeld kan inzien.

Gerelateerde vragen
Hoe meld ik me aan bij Frank Energie?Heb ik een slimme meter nodig?Hoe doe ik een spoedaanvraag voor energie?Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos annuleren?Zegt Frank Energie mijn huidige contract op?Wanneer start Frank Energie na mijn overstap met leveren (in mijn nieuwe woning)?Kan ik me ook aanmelden wanneer ik stadsverwarming heb?Kan ik me ook aanmelden voor alleen gas of alleen stroom?Kan ik al klant worden als de opleverdatum van mijn woning nog niet bekend is?Hoe ver van tevoren moet ik me aanmelden bij een verhuizing?Kan ik van/via Frank een slimme meter krijgen?Ik heb nog geen bevestiging ontvangen van mijn aanmelding, is mijn aanmelding goed ontvangen? Als ik mijn aanbod bereken op de website, is dit dan ook daadwerkelijk het maandelijkse termijnbedrag of kan dit ook hoger uitvallen?Hoe werkt de korting als ik vrienden bij Frank aanbreng?Waarom kan ik geen hoog en laag tarief (normaal en daltarief) invullen op de site?Waar vind ik de actuele prijzen van jullie energie?

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Chat met ons
Let op: Wegens grote drukte zijn we helaas niet in staat om jouw bericht binnen 30 minuten te beantwoorden. We doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen. Heb je specifieke vragen over je eigen contract of factuur? Stuur dan je vraag of verzoek via de mail. We beantwoorden graag je vragen via de chat! Je kunt ons bereiken tussen:
Ma - vr
Za
Zo
09:00 - 17:00 uur
11:00 - 18:00 uur
gesloten
Mail ons
Vragen over je contract, factuur of anders? Stuur ons een mail! We doen ons best je binnen enkele werkdagen te beantwoorden.
Stuur een e-mail
Wil je ook energie van Frank?

Frank en cookies

Bij Frank gebruiken we cookies om onze website goed te laten werken en anoniem te analyseren. Als je onze cookies accepteert plaatsen we naast functionele en analytische cookies ook persoonlijke cookies. Daarmee maken we onze website relevanter en stemmen we onze inhoud en advertenties op jou af.