Aanmelden

Op www.frankenergie.nl begin je op de homepage met het invullen van je postcode en huisnummer. De rest gaat eigenlijk vanzelf. Zodra je op ‘Aanvraag bevestigen’ hebt geklikt is je aanmelding afgerond. Wij zullen je aanvraag verwerken en we sturen je nog diezelfde dag het contract.

Ja. Onze manier van afrekenen werkt gewoon het beste met een slimme meter. Met een analoge meter kun je bij Frank wel een modelcontract afsluiten maar dan mis je leuke functies van de app en betaal je mogelijk meer. Heb je een analoge meter en wil je een slimme meter? Neem dan contact op met je netbeheerder.

Neem even contact met ons op via klantenservice@frankenergie.nl. We regelen het meteen voor je.


Bij Frank kun je altijd je contract kosteloos annuleren. We doen niet aan boetes.

Ja. Frank Energie zegt je huidige contract op. Zodra je aanmelding is afgerond versturen we een bericht aan je oude leverancier zodat hij weet wanneer je vertrekt. Je krijgt dan aan het eind van de looptijd een afrekening van je oude leverancier.

Let op: als je verhuist, moet je je contract op de oude locatie zélf opzeggen.

Op de startdatum van het contract.

Frank Energie levert géén warmte. Daarvoor zit je vast aan de warmteleverancier. Wél kun je bij ons natuurlijk terecht voor de levering van stroom.

Ja hoor dat is geen probleem. Je kunt tijdens je aanmelding op de site, aangeven of je alleen gas, stroom of allebei geleverd wil krijgen.

Ja dat kan. Geef bij je aanmelding dan een startdatum aan die wat verder in de toekomst ligt. Wanneer de opleverdatum bekend is, stuur je ons een berichtje en dan zullen wij de startdatum vervroegen.

Het handigste is om je aan te melden wanneer je de verhuisdatum weet. We starten dan met leveren op de dag dat je je nieuwe huis ingaat.

Nee. De meter in je woning is eigendom van de netbeheerder. Er verandert dus niets aan je meter als je verandert van energieleverancier. Als je graag een slimme meter wilt laten plaatsen, neem dan even contact op met je netbeheerder. Vaak kan dat gratis. Hier kun je vinden wie jouw netbeheerder is.

En via deze link kun je bij jouw netbeheerder een slimme meter aanvragen:

Coteq

Enduris

Enexis

Liander

Rendo

Stedin

Westland Infra


Doorgaans sturen we op twee momenten per dag zo’n bevestiging. Het kan dus zijn dat jouw bevestiging nog klaarstaat voor verzending. Mocht je twijfelen of je aanmelding goed is binnengekomen neem dan contact op met ons via chat of e-mail.

Dat termijnbedrag is een gemiddelde en is ter indicatie.. Je daadwerkelijke kosten zijn per maand verschillend en zijn afhankelijk van je verbruik en prijzen van die maand. Dat betekent dat je kosten in de winter hoogstwaarschijnlijk iets hoger uitvallen en in de zomer iets lager dan het gemiddelde termijnbedrag. Het grote voordeel van deze facturatiemethodiek is dat je geen vervelende verrassingen meer krijgt op je jaarnota.

Voor iedere klant die zich via jou heeft aangemeld, krijgen jullie allebei 2 bomen, of 10 euro korting op je jaarnota, zolang jullie beiden klant blijven bij Frank. Ieder jaar opnieuw.

Wij hanteren dynamische tarieven. Deze kunnen per uur (stroom) en per dag (gas) verschillen. Een hoog of laag tarief is hier niet mee te combineren. Je kunt je hoge en lage verbruik bij elkaar optellen en op de site als één hoeveelheid invullen.

Je kunt de huidige tarieven (en die van afgelopen maand) volgen op onze site.

https://www.frankenergie.nl/goedkoop

Kies voor 'All-in' prijzen. Hier komen nog wel de netbeheerderskosten bij!

We werken met een ander systeem voor termijnbedragen dan je gewend bent van andere energieleveranciers. Het bedrag dat je ziet bij de proefberekening is het gemiddelde maandbedrag, maar dat is niet het bedrag dat je iedere maand gaat betalen.

Bij het eerste termijnbedrag dat je betaalt bepalen we de hoogte van het termijnbedrag door een inschatting te maken van je verbruik van die komende maand maal de verwachte energieprijzen van die maand.

Bij het tweede termijnbedrag doen we precies hetzelfde.

Bij het derde termijnbedrag doen we weer hetzelfde, maar nu weten we ook de werkelijke verbruikskosten van maand 1. Die worden direct verrekend met het termijnbedrag van maand 3.

Enzovoort.

Dit betekent dat je in de winter iets meer en in de zomer iets minder betaalt dan het gemiddelde termijnbedrag. Maar het betekent ook dat je op je jaarnota nooit voor verrassingen komt te staan!

Contact

Kom je er zelf niet helemaal uit? Onze klantenservice helpt je graag verder.
Chat met ons
Krijg direct antwoord op je vragen! We zijn beschikbaar op:
Ma - vr
za
zo
09:00 - 21:00 uur
11:00 - 18:00 uur
12:00 - 17:00 uur
Mail ons
We proberen zo snel mogelijk te reageren. Meestal lukt dit binnen twee werkdagen.
Stuur een e-mail